در سری مقالات “دیجیتال مارکتینگ چیست؟” با مراحل دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. آموختید که برای یک آغاز حرفه‌ای باید تحلیل بازار انجام داده تا با شناخت کافی گام بردارید. سپس در گام‌های به بخش بندی بازار و هدف گذاری بازار خود پرداختید تا بتوانید مشتریان خود را هر چه دقیقتر شناسایی کنید. گام بعدی در روند دیجیتال مارکتینگ، پوزیشنینگ و یا تعیین جایگاه در بازار است. این گام بسیار مهم بوده و در گذشته تحت عنوان برندینگ شناخته می شده است. در واقع هدف کسب و کار در گام پوزیشنینگ مشخص کردن جایگاه برند خود در بازار و در نتیجه ایجاد جایگاه اختصاصی در بین مشتریان می‌باشد.

تعیین جایگاه در بازار

چرا تعیین جایگاه در بازار مهم است؟

بدون پوزیشنینگ یا تعیین جایگاه در بازار فرآیند تاثیرگذاری درازمدت بر مخاطب و درنتیجه افزایش میزان فروش در اثر برند شدن کسب و کار رخ نمی دهد. بدون پوزیشن کردن یک کسب و کار خدمت یا کالایی را اصطلاحا به شکل فله‌ای عرضه می‌کند که در صورت تغییر نام آن تفاوتی برای مشتریان ایجاد نمی‌شود.

با پوزیشنینگ در واقع مشخص می‌شود که کسب و کار  قصد دارد با چه گروهی از مشتریان و در چه جایگاهی محصولات خود را ارائه نماید. در این مرحله شما تعیین می‌کنید محصول شما در ذهن مخاطب چه جایگاهی دارد. آیا محصول در ذهن مخاطب در سطح بالا قرار دارد، در سطح متوسط قرار دارد و یا در سطح پایین.

به عنوان مثال یک خودرو را در نظر بگیرید که مخصوص جوانان است و با هزینه تقریبی متوسط رو به بالا تهیه شده است. در اینجا ارائه دهنده خودرو این گروه از مشتریان را هدف گذاری نموده است و خود را با یک محصول معین و ویژگی‌های مشخص آن در ذهن مشتری پوزیشن می‌کند.

رابطه جایگاه سازی با برند شما چیست؟

در واقع در یک فرآیند دیجیتال مارکتینگ موفق، برند باید به مرحله‌ای رسیده باشد که با طرح این پرسش برای گروه خاص از مشتریان که چه کالایی را مناسب خود می‌دانند؛ بلافاصله نام آن برند و محصول به عنوان یکی از گزینه‌ها به ذهن مشتریان بیاید. دست یابی به این امر آسان نبوده و کسب و کار باید از روزهای آغازین شروع به کار خود تلاش کند با روش‌های صحیح دیجیتال مارکتینگ و پوزیشنینگ برای کسب و حفظ چنین جایگاهی تلاش نماید.

هنگامی که شما بر ساختن جایگاه محصول خود در ذهن مخاطب کار می‌کنید، در واقع می‌خواهید تصور و ذهنیت آن‌ها را نسبت به برند خود بسازید. هدف شما در جایگاه سازی نشان دادن ارزش خاصی از محصول شما است که در محصول رقبا نمی‌توان به ان دست یافت و همین تفاوت موجب می‌شود برند شما در ذهن مخاطب نقش ببند.


آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس جایگاه ,مشتریان ,محصول ,ذهن ,کسب ,برند ,کسب و ,در بازار ,در ذهن ,دیجیتال مارکتینگ ,در واقعمنبع

بخش سوم : بخش بندی بازار

بخش دوم : تحلیل بازار

بخش اول : معرفی مراحل دیجیتال مارکتینگ

بخش ششم : آمیخته بازاریابی

بخش پنجم : تعیین جایگاه در بازار

بخش چهارم: هدف گذاری بازار در دیجیتال مارکتینگ

برخی از مزایای برون سپاری خدمات دیجیتال مارکتینگ به آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای چیست؟ (بخش اول)

مشخصات

آخرین جستجو ها

فروش انواع آیفون تصویری فروشگاه اینترنتی آنلاین خدمات نماشویی با طناب ارزان stevieq40p News آرامش درونی تیدا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. آلفا 7 راه های داشتن یک زندگي شاد عاشقانه قیمت بازسازی ساختمان